Hvordan kan en liten virksomhet bli effektiv gjennom teknologi?

Innlegget er sponset – Sånn klarer vi å levere gratis kvalitetsinnold. Takk for din forståelse! Mvh Digitalwinners.no

En liten bedrift kan bruke teknologi for å bli mer effektiv i sin virksomhet. De kan bruke det til å forbedre markedsføringen, øke produktiviteten og øke kundeengasjementet.

Teknologi er i ferd med å bli en nødvendighet for små bedrifter. Det hjelper dem å oppnå mer med mindre ressurser. Enda viktigere, det hjelper dem å holde seg konkurransedyktige og relevante i et svært konkurransepreget marked.

Det viktigste for små bedrifter er å finne den rette teknologipartneren som vil hjelpe dem å få mest mulig ut av sine teknologiinvesteringer. Det vil gjøre at ting går raskere, mer effektivt og at virksomheten kan tjene penger fremfor å gjøre det teknologien kan automatisere. F.eks. har Vedora.no automatiserte systemer på sin levering av thuja og bjørkeved.

Les mer om teknologiske fremskritt her her

Automasjon er helt nødvendig for skalere en virksomhet

Automatisering er helt nødvendig for å skalere en virksomhet. Det gjør det mulig for bedrifter å være mer produktive og effektive, i tillegg til å levere høyere kvalitet.

Det første trinnet i automatisering er datainnsamling, hvor bedriften samler informasjon om sine kunder og andre relevante datapunkter. Det neste trinnet er dataanalyse, hvor bedriften tar denne informasjonen og lager en modell for kundeadferd basert på den. Det tredje trinnet er selve automatiseringen, som kan gjøres på tre forskjellige måter:

1) Datastøttet designprogramvare

2) Maskinlæringsalgoritmer som skaper nye modeller for kundeadferd basert på de innsamlede dataene

3) Automatiserte regler som utløses av spesifikke hendelser eller innganger (som når en kunde kjøper noe).

Les mer om automatisering her

Hva er en alternativkostnad?

Alternativkostnad eller mulighetstap. For eksempel, hvis du håndterer kunder fremfor at kundene vil bruke en selvbetjent løsning, vil du pådra deg en mulighetskostnad ved å gå glipp av denne tiden som kunne bli brukt på å tjene penger.

Les mer om alternativkostnad her

Hva trenger en bedrift for å kunne skalere effektivt?

For å skalere effektivt, må bedrifter ha en plan på plass. Dette inkluderer å ha en klar visjon om hva selskapet ønsker å gjøre og hva selskapet må oppnå for å kunne vokse.

Bedrifter trenger en plan på plass før de kan begynne å skalere virksomheten. En gjennomtenkt plan vil hjelpe dem med å identifisere sine svakheter og styrker, sette seg mål og sørge for at de er i rute med hvordan de vil at virksomheten deres skal vokse.

For at virksomheter skal skalere effektivt, trenger de en klar visjon om hva bedriften deres handler om og hva den ønsker å oppnå. Dette hjelper dem med å identifisere hvor deres svakheter er, slik at de kan fokusere på å forbedre disse områdene, samtidig som de identifiserer styrkene til selskapet deres slik at det kan fortsette å vokse uten problemer.

Les mer om hvordan legge en markedsplan her

En digital vinner som har kommet frem med dette er

Marketin AS er et lite webbyrå i Oslo, som er spesialister på webutvikling og SEO de består kun av 3 personer. Men ved bruk av teknologi satser de på å konkurrere mot de større aktørene i markedet. Dette gjør at de kan anses som en digital vinner på denne bloggen. De har gjort en utsøkt jobb med å lage en markedsplan, bruke teknologi og automatisering for å skape en lett skalerbar virksomhet.

Del innlegg
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Andre populære innlegg