Bli en slankere bedrift – 5 måter å gjøre din bedrift mer lønnsom på

Innlegget er sponset – Sånn klarer vi å levere gratis kvalitetsinnold. Takk for din forståelse! Mvh Digitalwinners.no

1. Øk konverteringsfrekvensen på nettsiden

2. Redusere alternativkostnader

3. Automatisering av kundeservice

4. Bruk teknologi til å skalere

5. Bli en “lean bedrift” og nedskaler om nødvendig

Øk konverteringsfrekvensen på nettsiden

Med fremveksten av AI har vi sett mange forbedringer i måten folk bruker nettsteder på. Det er mye data tilgjengelig nå, og det er enkelt å finne ut hva som fungerer best for nettstedet ditt.

Det første trinnet for å øke konverteringsfrekvensen på nettstedet ditt er å forstå hva som holder besøkende på nettstedet ditt og hva de vanligvis gjør når de besøker nettstedet ditt. Du kan da bestemme om du vil beholde dem der eller om du vil at de skal forlate.

En vanlig måte å øke konverteringsfrekvensen på er å bruke handlingsfremmende knapper som leder besøkende rett til produktsiden eller tjenestesiden. Dette øker konverteringene fordi det leder brukerne mot et handlingsrikt mål – å kjøpe en vare eller registrere seg for en tjeneste.

Les Google sin definisjonen om konverteringsfrekvens

Redusere alternativkostnader

Alternativkostnaden er mengden av tapte gevinster. For eksempel, hvis du bruker 1 time på kundebehandling i løpet av en dag, gikk du glipp av 1 times inntekt på tjenester eller varesalg. Dette er hvorfor automatisering og AI er et hett tema for 2022, hvor flere aktører bruker AI og automatisering enn noen gang før.

Les mer om automatisering her

Automatisering av kundeservice

Kundeservicebransjen er lukrativ og konkurransedyktig. Med økningen i bruken av AI, er bedrifter nå i stand til å automatisere kundeserviceprosesser.

Bedrifter kan nå dra nytte av kunstig intelligens og automatisering for å gi bedre kundeservice. Dette er fordi det lar dem fokusere på det større bildet – deres kjernekompetanse – og ikke trenger å bekymre seg for hverdagslige oppgaver som bruker for mye tid.

Automatisering hjelper også bedrifter med å spare kostnader på arbeidskraft som kan brukes til mer strategiske områder som teknologi eller markedsføring.

Se hvordan lage en chatbot selv her

Bruk teknologi til å skalere

Mange bedrifter opplever at de trenger å skalere sin virksomhet så raskt som mulig. For å gjøre det må de kanskje investere i ny teknologi og ansette nye ansatte. Dette kan imidlertid være kostbart og tidkrevende.

Det er her AI kommer inn. Det kan hjelpe dem med å fylle opp kapasitet før de skalering ved å gjøre arbeidet til ansatte som ennå ikke er ansatt eller ved å automatisere oppgaver som tar mye tid og energi for menneskelige arbeidere.

AI kan også brukes til å automatisere oppgaver som tar mye tid og energi for menneskelige arbeidere. Dette vil redusere arbeidsbelastningen på mennesker, samtidig som det gir samme eller bedre resultat enn menneskelige arbeidere kan gi selv.

Bli en “lean bedrift” og nedskaler om nødvendig

Det slanke selskapet er en ny forretningsmodell som har vokst raskt i popularitet de siste årene.

Leanbedriften er en «lean» eller «smidig» bedrift som har som mål å øke hastighet, effektivitet og innovasjon. Det er preget av en høyhastighets, lavkoststruktur der selskapet fungerer med få ressurser og ingen hierarki. Det magre selskapet kan være mer som en oppstart enn et tradisjonelt selskap.

Lean startup-bevegelsen har eksistert en stund nå, og den har blitt en del av populærkulturen, men bedrifter begynner nå å ta dette konseptet og bruke det til sine egne virksomheter også.

Les mer om lean enterprise her

En digital vinner som har gjort dette

Etter et intervju med Marketin SEO-byrå i Oslo som er et lite markedsføringsbyrå fikk vi innsikt i planene deres for å være en slank bedrift med få utgifter, høy trafikk via SEO, selvbetjente løsninger og en ambisiøs nettstrategi for skalering. Vi takker for den hyggelige praten og ønsker dere lykke til videre!

Del innlegg
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Andre populære innlegg